Tjabba Tjena Hallå

Det är mycke å tänka på nu asså.. massa som ska planeras inför helgen med festen å grejer, måste hitta nåt å ha på mig som ett exempel haha, jobbar ju dessutom på skolan nästa vecka, massa inlämningar, prov osv Uf-mässa och snart är det påsklov + praktik = borta ifrån skolan i 5 veckor. Och det är inte långt kvar till sommarlovet!!!Tiden bara rinner iväg just nu å man hinner verkligen inte med allt, det är mycket måsten och mycket man VILL göra.. 
 
Hästarna har skött sig exemplariskt idag, särskilt Tristan ♥
Kajsa va lite jobbig i början och ville helst busa istället för att jobba..
Jobbade mycket med att få henne å gå med lång hals och ut med näsan, hon krullar gärna ihop sig och springer iväg, mycket galopp där det är ett måste å ha henne framme hela tiden med en lång galoppannars är det lätt att den blir lite kort i studsig vilket är ett problem i hoppningen, bara trimma trimma trimma!
Men hon blev kanon fin i slutet!! 
 
Tristan fick jobba mycket tempoväxlingar, galoppombyten, små volter för att verkligen sätta sig på sina långa bakben, småhoppade lite bra övningar, ett räcke i varje hörn med bom bakom och framför, hade hindrena väldigt lågt men hoppade många språng, hade en ganska kort galopp där han va tvungen att sätta under sig bakbenen ordentligt ända fram till bommarna för att sedan kunna hoppa mer på styrka uppåtän framåt. 
Han blev riktigt riktigt fin till och med så att jag satt å trimmade i över 1timme, annars brukar jag normalt trimma i ca 40min när jag är i ridhuset! Ett väldigt lyckat pass ♥
 
Imorgon är det hoppning med kajsabajsa, trimma T och Amanda (hon har inte nämnts här på bloggen innan), har även seminarium i Historia... kill me typ!!
 
 
åååååh utomhusässong ♥ känns dock väldigt långt borta...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0