Hacke träning 25/9

Kanske ska börja med å berätta att jag tränar för Hacke (emelie von essen) varannan tisdag, och igår tränade jag faktigst med två hästar. Tränade med Tina i första gruppen ( ska berätta mer om henne i ett annat inlägg) men det är ett mörkbrunt sto på 15år imp ifrån Holland som är ganska tjock :j haha
Men hon är super rolig att rida på, och är som en kanonkula i hoppningen, har tränat med henne en gång tidigare för hacke och då gick det ganska fort och hon kastade sig över hindrena i början.
Igår var hon mer avslappnad men gick lite bakom hand istället och var inte riktigt framme för skänkeln i svängarna ibland men hon va super duper fin och hon hoppar faktigst riktigt bra!! dock får hon lite "damp" ibland och studsar istället för att gå framåt. Det var iaf förbättring om man jämför med förra gången vilket alltid är kul å känna och få höra =)
 
Tränade med Tristan i gruppen efter (träningar hålls i i ridhuset vid vårat stall, så det är bara gå in i stallet å byta häst typ, sjukt gött), Asså ni fattar inte vilken stjärna till häst jag har fått tag på, han va sååå himla fin igår!
Allting satt verkligen helt perfekt, alla linjer, alla avstånd, bommarna på marken, både små å stora hinder, ja allt!
Började iaf lektionen med att rida på en båge med en bom på marken - 5galoppsprång till ett räcke - rida rakt fram - svänga till vänster/höger - bom på marken - 5galoppsprång till samma räcke igen. Han skötte sig exemplariskt, blev lite stark stundtals men nu kan jag ändå få kontroll på det och få en reaktion vilket är sjukt stor skillnad om man jämför från när vi fick hem honom =)
Vi gjorde alla övningar väldigt bra, och avslutade med en liten bana på runt 1.20-1.25 och han har verkligen fått en riktigt fin språngkurva på alla hinder, även på räckena, väldigt stora å luftiga :D mitt fina hjärta<3
Känns väldigt bra inför helgen, nationell 1.20 på lördan och 1.25 debut på söndan!! Nervös?? JAAA!
Hacke hjälper mig troligtvis på lördan med framhoppningen osv ( man kan ju hoppas att hon hinner på söndan också hehe) så nu känner jag mig lite "tryggare".
 
 
Gammal bild på Tina men såhär ser hon ut iaf ^^
 
 


Kommentarer
lisa

ME KNOW! :D:D

2012-09-26 @ 21:34:29
URL: http://lisacandemyr.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0