Tristan T

Tristan 3/10 - Red i ridhuset, ett jobbigt dressyr pass, och min rakade häst (med vinterpäls nu för tiden -.-) blev ganska så svettig och likaså jag, blev inget ridpass med inslag av bommar.
 
Tristan 4/10 - Stod en ganska lång å bra linje uppe i ridhuset, började med ett pytte litet räcke på typ 40cm - ett galoppsprång till en oxer - två galoppsprång till en till oxer - två galoppsprång till ett räcke - ett galoppsprång till ett pytte litet räcke på 40cm igen, vi hoppade igenom den några gånger åt båda hållen vilket var väldigt väldigt nyttigt för honom då han verkligen måste backa av själv, han hoppar ju så fruktansvärt långt så det blir väldigt trångt för honom i ALLA kombinationer särskilt de med två galoppsprång, han hoppar ju bådestort och långt och det kommer såklart inte funka när vi kommer upp i höjderna ( det märktes redan när vi hoppade tre kombinationen på JFK i söndags), ska öva MYCKET med galoppbommar mellan hinder, före och efterså han verkligen lyssnar på mig och får hjälpmed bommarna, vill att han ska kunna backa av själv då jag inte har en chans att hjälpa honom med det när han hoppar så långt! Är ändå hyffsat nöjd med passet ;)
 
Tristan 5/10 - La upp tre galoppbommar på rakt spår med 5m imellan, la även två galoppbommar på böjt spår och även där 5m imellan, och även 4travbommar på rakt spår, väldigt bra och enkla övningar, han har väldigt lätt med de galoppbommarna på det böjda spåret och ganska mycket svårare på det raka spåret, fick honom verkligen på bakbenen och kunde korta galoppen en aning mer än i vanliga fall och då kom vi kanon bra på det raka spåret, det är inte lätt å få med de där bakbenen asså!! ^^ 
 
 
Ingenting med inlägget att göra, men jag saknar denna fina underbara ponny så otroligt mycket.. <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0