Resultat Grevagården

1.10 A:0+A:0 - Han va jätte mjuk å fin i handen på framridningen, Fick inte jätte bra flyt på framhoppningen, kom fel ett par gånger men han sköter ju det galant iaf, Inne på banan gick ettan och tvåan helt okej, fick tillbaka honom på 7galoppsprång som jag ville, trean till fyran va en linje på 5 galoppsprång, där blev han sjukt stark men jag fick tillbaka honom någolunda bra, 5an - 6an hade jag planerat att rida på 8galoppsprång, han blev stark då också men kunde ändå få tillbaka honom, 7a-b va en kombination räcke-räcke, kom helt perfekt in men fick ändå trångt på 6galoppsprång till 8an, Gasade lite fram till 9a-b men han tog min förhållning bra, kom lite stort på 10an och då drog han iväg med mig som en liten vante, fick inte tillbaka honom ordentligt på 5galoppsprång till 11an, han hade kunnat gå på 4a men jag följde min plan och red på 5 = vi kom alldeles för nära och han rev frambommen med bakbenen, slet som ett djur för att få honom att ta min förhållning till 12an men det gick fint :) Han backar lixom inte av själv när det är så pass "lågt", måste jobba på det där!  
Resultat: 0+4fel 
 
1.20 A:1a - Denna klass började inte förrens sent på kvällen..
Han va helt sjukt fin på framhoppningen, allting flöt på och vi kom inte fel en ända gång :D hade en riktigt bra känsla med oss in på banan.
Alla som tävlar på den här höjden vet att det är väldigt viktigt att rida på den plan man planerat ifrån början, 1an-2an låg på en båge och man kunde välja att rida på antingen 7galoppsprång lite framåt och skära av bågen lite,eller 8a galoppsprång lite tillbaka och ta ut bågen lite, jag vet inte vad jag tänkte på riktigt men jag kom i ett mellanläge där jag kunde fått honom att hoppa på 7 men jag mitt nötskal skulle ta ett galoppsprång till = vi kom för nära och han rev frambommen med frambenen, en sjukt retlig ryttarmiss.. 
Resten av banan gick sååå bra, har aldrig haft ett så bra flyt någonsin, han hoppade dessutom fruktansvärt fint, är riktigt riktigt nöjd med den rundan och jag följde min plan efter missen. Fina Fina hästen <3
Resultat: 4fel 
 
Kan ju också påpeka att vi åkte ifrån stallet vid nio och var hemma halv 8 på kvällen, ni förstår inte hur sjuukt mycket starter det var och att dom var riktigt osmarta som delade på 1.10 (eftersom det var mer än hundra starter) typ en halvtimme innan klassen skulle starta, jag red dock i andra halvan, vilket tog fruktansvärt lång tid! 
 
 
Tog bilden innan vi skulle åka :D fina T :*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0