Jönköpings fältrittklubb

Banorna har varit väldigt svåra hela helgen och det har inte varit många nollor, mångas första nationella start och mångas första inomhus tävling för denna säsongen (även för mig)
 
Nationell 1.20 A:0 lördag 8fel: Hade inte världens bästa känsla på framhoppningen då han inte var riktigt framme och gick emot skänkeln ibland, men vi fick väldigt fina språng och han hoppar bra som alltid på framhoppningen.
Travade runt lite inne på banan och det va mycket läskiga saker, som blommor b.la.
Han hoppade fint över 1.an, kom bra till tvåan som var en oxer men tyvärr vi fick ett ganska rejält nedslag på den, och jag vet faktigst inte varför men han rev den med fram, kom lite stort på 3.an men han fixade det fint, 4.a+b var mot domartornet och det va många som stannade ut sig på den, jag gjorde en ryttarmiss och tog en förhållning för mycket men han klarade det galant ändå ( han är ju väldigt stor galopperad), kom lite stort på 5an, skulle gått på 8.a galoppsprång till 6an men jag red på lite väl mycket (ryttarmiss) och kom på 7 = lite stort på den också och jag tapppade ena stigbygeln x) 7a+b (räcke - räcke) kom vi ganska bra in på men rev tyvärr utsprånget, kom bra på 8an och 9an och 10an, helt okej runda, han är så snäll å hoppar glatt över alla hinder som om han inte gjort annat, det är dock svårt för mig att hänga med i hans språng ibland då han hoppar så fruktansvärt stort ibland, men det var ju som sagt en väldigt svår bana och våran första inhomhus tävling, är ändå väldigt nöjd!
 
Nationell 1.25debut A:0+A:0 söndag 7fel: Denna banan va ännu svårare än i lördags, gick banan med Ericas hjälp vilket alltid känns mycket bättre. Han va riktigt riktigt fin på framhoppningen och allting stämde till 100%, hade en bra känsla med mig in på banan, kom bra på första hindret men nånting hände med min häst, han blev som en uppblåst ballong och spände sig som jag vet inte vad, han hoppade upp till månen och tillbaka typ (inga härliga språng som vi fick på framhoppningen precis), vi kom bra på 2.an, 3.an stod ganska svårt, jag gjorde en ryttarmiss och skulle tagit en förhållning till men jag red på lite framåt och kom lite nära på den, kom bra på 4.an och sen var det 5galoppsprång till tre kombinationen, kom bra in i den,två galoppsprång till b-hindret, kom lite nära på det men det hade jag räknat med, ett galoppsprång till c-hindret och jag tänkte att detta klarar vi ju lätt och han hade absolut klarat det på 1galoppsprång men istället tar han 1,5??! va hände lixom?! värsta felsprånget blev det iaf, kom lite stort på trippeln efter och hängde inte med språnget ordentligt, kom bra på 7.an, ´lite nära kanske men inget farligt, 4a galoppsprång till en maxad oxer och där tog han i för kung å fosterland.. fick ett stopp på 9an (sista hindret i grunden) då det igentligen inte fanns en chans i världen att han skulle kunna ta sig runt en 1.25 bana när han hoppar så fruktansvärt stort och "fyrkantigt"över hindrena, kom på det igen iaf och då kom vi lite nära men han fixade det, fick alltså 4fel + 3tidsfel.
 
Jag har iaf bestämt mig för att gå ner lite i klasserna, hoppa några 1.10 och få en bra känsla nu dom sista tävlingarna, få ett bra flyt lixom! Min häst har ju ett hjärta av guld ändå <3
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Moget beslut måste jag berömma dig för.

2012-10-02 @ 09:56:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0