Hacke Träning!

Åååh tänk vilken tur jag har som får rida så fina hästar, helt sjukt egentligen! 
 
Tina gick inte riktigt fram ordentligt i början av träningen och då studsar hon fram istället, började med två cavaletti och red på 6 och 5 galoppsprång varannan gång, gick kanon bra men som sagt hon studsar ibland. 
Började sen rida på en båge ifrån ena cavalettin till en båge med 4 galoppsprång till ett räcke och ifrån andra cavalettin 3 galoppsprång till ett räcke, det har verkligen blivit jätte stor skillnad på henne, hon har ju inte hoppat så mycket de senaste åren och hon kastade sig över varenda hinder första träningen, men nu när hon va ordentligt framme för skänkeln och handen så hoppade hon igenom hela kroppen och va riktigt riktigt trevlig å hoppa, hon stannade en gång på hela träningen ?! va hände lixom =D 
Hoppade iaf en båge på 7-8 galoppsprång, räcke - oxer och tvärtom, gick kanon bra det också!! 
Hade även uppe en linje räcke - räcke med 6galoppsprång. Och sedan en liten banapå det =) 
Tina va en riktig stjärna idag iaf!! 
 
Tristan skötte sig också exemplariskt, hoppade allting väldigt okomplicerat och han hoppade också riktigt riktigt fint och igenom hela kroppen på alla hinder,varken Hacke eller jag hade så mycket att påpeka och hon tyckte även att 1.25 rundan på JFK va kanon bra, kul å höra!! =D 
Tristan är världens bästa iaf!! 
 
Kan ju även passa på att säga att jag och finaste Lisa ska ha våran praktik hos Hacke v.45-47, kommer bli sååå roligt!!är sjukt taggad =)) 
 
 
 
Min allra första praktik hade jag hos världens bästa Erica Lantz.. inte den roligaste praktiken eftersom olyckan med linn inträffade men jag fick en vän för livet, hon har hjälpt mig igenom så mycket svåra tider! och framförallt dom roligaste dagarna i mitt liv, saknar det något enormt!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0