Förlåt!!!

Dåligt med uppdatering här senaste veckan men det har verkligen varit fullt upp ^^
 
Skolmästerskapet gick inte riktigt som jag hoppats på då jag tydligen hade ganska så höga förväntningar på mig själv som vanligt hehe.. Vi nollade iaf och kom fyra, Victoria Almgren var stildomare och jag hamnade på 52stilpoäng, alltså så försämrade jag mig med två poäng ifrån förra året (jag klagar absolut inte på Trisse utan på mig själv som kunde gjort en bättre runda). Men man ska inte klaga över en 4e plats :D 
 
Svante träningen i Tisdags va riktigt riktigt givande och bra som alltid! 
Tristan va väldigt fin i början av passet när vi galopperade över bommar på marken och hoppade på volt och när alla hinder va på en lite högre höjd, allting går prickfritt när han får hoppa på "ett till" galoppsprång.
När vi sedan kom upp i höjderna och man blir tvungen att få upp ett bättre tempo så blir han stark för mig och lever sitt egna liv lite och svante tyckte det märktes klart å tydligt, asså han hoppar ju i alla lägen men jag får lixom ingen kontroll ibland. Vi hoppadeen linje med ett räcke först - 5galoppsprång till en kombination med en stor oxer in och räcke ut, där märktes det mest kunde både svante och jag konstatera hehe ^^
Fick med mig massa bra tips och övningar, en liten hemläxa fram till nästa gång lixom :D
 
Igår skrittade å travade vi ut en sväng i mörkret och idag fick han vila, han har gått ganska hårt denna veckan.
Imon blir det ett pass i ridhuset med bominslag är tanken! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0