Horses

Fick lite inspiration av Lisa haha
 
Igår hade vi typ "försäljning" av hästarna i skolan, alltså att en var säljare till en häst och den andra var spekulant, började med att spekulanten tittade på hästen när säljaren visade upp hästen för hand, och sen visade man hästen för spekulanten uppsuttet och sedan fick spekulanten provrida osv :) 
Jag var säljare till Nautilus, Han har vart skadad ett tag men är helt bra nu, han har alltid vart en av mina favoriter och är fortfarande, väldigt snäll häst med egen framåtbjudning och väldigt mjuk å fin att rida! 
 
 
I måndags hade vi ju tömkörning vilket jag bara gjort några fåtal gånger, det faktigst riktigt roligt, fick välja hästar och mitt första val var Avatar, vet inte varför eftersom jag varken har longerateller tömkört honom innan, men han är ju så fin å rida så det var ändå ganska lätt liksom haha x) gick mycket bra iaf! 
Tömkörde även Shakespear efter det, han är ju ganska svår att rida så jag antog att skulle vara lika svår att tömköra, men man kommer ju åt dom på ett lättare och snabbare sätt när man står på backen och han blev riktigt avslappnad och kunde ställa igenom riktigt bra :) roligt är det iaf! 
 
Shakespear och castillo ;)
 
Förövrigt så har vi även julklappshoppning med skolan på måndag, endast våran klass så det är enbart för att det ska vara roligt :D ser faktigst fram emot det! alltid kul att hoppa ju ^^
Vi fick önska tre hästar och anne väljer ut en av dom som vi får hoppa =)
Känns som när man gick på ridskola men jag önskade iaf Nelly (hoppat henne några gånger innan), Polly (som jag hade på 100års-jubileumet) och Avatar (han som ingen annan vill ha haha, nejmen han hoppar väldigt stort och sparkar verkligen över hindren, har hoppat honom några gånger innan också :D) Tror det kommer bli roligt! 
 
 
 
 
 
Ifrån 100års-jubileumet :) 
 
Som sagt så fick jag inspiration ifrån lisas blogg och inlägg så förlåt Lisa om det liknar ditt inlägg haha ^^


Kommentarer
lisa

HERREGUD VAD HAR DU GJORT?!!!

Skojjar bara.. haha, självklart får du det! ;D

2012-12-07 @ 01:19:13
URL: http://lisacandemyr.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0