Banhoppning

Våran klubb annordnade en liten banhoppning i vårat ridhus idag, Hoppade som sagt Betty, meningen var att ja bara skulle hoppat en 90cm med henne men det blev  visst 1m också :) 
Hon skötte sig exemplariskt och var en av dom lugnaste hästarna där inne idag haha
 
90cm - Jag flög faktigst av på 3e hindret då hon la in en tvärnit, helt mitt fel då jag ändrade mitt läge alldeles för sent så det blev 4,5 galoppsprång istället för 5 och eftersom hon är lite osäker å har lite dåligt självförtroende just nu så var inte det så opptimalt att  hoppa av där. 
Hoppade om hela banan igen och då var vi nolla, såå fruktansvärt rolig liten häst dedär ♥ 
 
1m - Vi nollade denna också, hade ett bra flyt och hittade lite fler knappar på henne, kom lite stort på en oxer men det är bara att hålla om med benen så fixar hon de galant! fina fina hästen ♥ 
Hon är ingen lätt häst så det gäller verkligen å hitta den rätta känslan och inte ha för mycket trygg i henne, det sköter hon väldigt bra själv haha är faktigst väldigt nöjd med min ridning annars för en gångs skull ;) 
 
Filmer kommer!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0